Είχα βρεθεί στην προ-ακρόαση του άλμπουμ τους τον περασμένο Απρίλιο. Είχα εντυπωσιαστεί από την όλη τους δουλειά. Ένα άλμπουμ concept, ένα CD που ακούγεται ολόκληρο, χωρίς να σε κουράζει… Κάποιες φορές τολμώ να πω ότι έπαιζε non stop στο player μου. Ήθελα από καιρό να μιλήσω μαζί τους και να τους "ανακρίνω". Είχα πολλές ερωτήσεις που ήθελαν απάντηση. Μετά από… επικοινωνία, δέχθηκαν να βρεθούμε και να τα πούμε.
Το πρώτο όνομα της μπάντας ήταν “Ivory Tower”. Πώς το σκεφτήκατε; Ποια ήταν η σύνθεση της μπάντας τότε και πώς πήρατε την απόφαση;
Δημήτρης Θεοδώρου: Ήταν κάπου στο 1992 όταν αποφασίσαμε ότι το όνομα “Blessed Death” δεν μας ταίριαζε και έτσι αρχίσαμε με τα νέα μέλη να ψάχνουμε για κάτι καλύτερο. Πολλά ονόματα έπεσαν στο τραπέζι, μέχρι που έπεσε το μάτι μου στους στίχους του “Be Quick Or Be Dead” των Iron Maiden… “Parading your bellies in ivory towers”... Μου κίνησε την περιέργεια, δεν ήξερα τι πάει να πει, έψαξα τη σημασιολογία της έκφρασης αυτής σε ένα “ψαγμένο” Λεξικό Λημμάτων & Δυσκολιών (όπως ονομαζόταν) και κόλλησα! Βλέπεις, αν το ψάξεις καλά, δεν σημαίνει απλά ένας “φιλντισένιος πύργος” ή ένας “πύργος από ελεφαντοστό”... Το έκανα πάσα στα υπόλοιπα μέλη της μπάντας και ξετρελάθηκαν. And so the story goes... Τα μέλη της μπάντας τότε ήταν, εγώ στη φωνή, ο Κώστας Χαραλαμπίδης στο μπάσο και την κιθάρα, ο Νίκος Αραβανόπουλος στα πλήκτρα και ο Θοδωρής Πίτσικας στα τύμπανα. Η απόφαση να φτιάξουμε μια μπάντα είχε παρθεί κάποια χρόνια νωρίτερα, στα τέλη του 1989, από εμένα και τον τότε συγκάτοικο και φίλο μου τον Κώστα. Συνεπαρμένοι τότε από το Metal και κάποιες από τις θρυλικές μπάντες, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε τις δυνατότητές μας, αν και δεν είχαμε καθόλου υπόψη μας ότι το πράγμα θα έφτανε ως εδώ! Ο Κώστας μάθαινε τότε κλασσική κιθάρα, εγώ ήξερα λίγα πλήκτρα, ήμουν και ολίγον τι καλλίφωνος, βρήκαμε και έναν τύπο που ήθελε να γίνει drummer και το βάλαμε μπροστά! Στούντιό μας, η ταράτσα και το υπόγειο της πολυκατοικίας μας. Όργανά μας, μια κλασσική κιθάρα, ένα Casio αρμόνιο με τρεισήμισι οκτάβες και αυτοσχέδια drums από κουβάδες και κουτιά! Ακροατές μας, οι οικογένειές μας και οι άμοιροι ένοικοι της πολυκατοικίας.
Δημήτρης Θεοδώρου: Ήταν κάπου στο 1992 όταν αποφασίσαμε ότι το όνομα “Blessed Death” δεν μας ταίριαζε και έτσι αρχίσαμε με τα νέα μέλη να ψάχνουμε για κάτι καλύτερο. Πολλά ονόματα έπεσαν στο τραπέζι, μέχρι που έπεσε το μάτι μου στους στίχους του “Be Quick Or Be Dead” των Iron Maiden… “Parading your bellies in ivory towers”... Μου κίνησε την περιέργεια, δεν ήξερα τι πάει να πει, έψαξα τη σημασιολογία της έκφρασης αυτής σε ένα “ψαγμένο” Λεξικό Λημμάτων & Δυσκολιών (όπως ονομαζόταν) και κόλλησα! Βλέπεις, αν το ψάξεις καλά, δεν σημαίνει απλά ένας “φιλντισένιος πύργος” ή ένας “πύργος από ελεφαντοστό”... Το έκανα πάσα στα υπόλοιπα μέλη της μπάντας και ξετρελάθηκαν. And so the story goes... Τα μέλη της μπάντας τότε ήταν, εγώ στη φωνή, ο Κώστας Χαραλαμπίδης στο μπάσο και την κιθάρα, ο Νίκος Αραβανόπουλος στα πλήκτρα και ο Θοδωρής Πίτσικας στα τύμπανα. Η απόφαση να φτιάξουμε μια μπάντα είχε παρθεί κάποια χρόνια νωρίτερα, στα τέλη του 1989, από εμένα και τον τότε συγκάτοικο και φίλο μου τον Κώστα. Συνεπαρμένοι τότε από το Metal και κάποιες από τις θρυλικές μπάντες, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε τις δυνατότητές μας, αν και δεν είχαμε καθόλου υπόψη μας ότι το πράγμα θα έφτανε ως εδώ! Ο Κώστας μάθαινε τότε κλασσική κιθάρα, εγώ ήξερα λίγα πλήκτρα, ήμουν και ολίγον τι καλλίφωνος, βρήκαμε και έναν τύπο που ήθελε να γίνει drummer και το βάλαμε μπροστά! Στούντιό μας, η ταράτσα και το υπόγειο της πολυκατοικίας μας. Όργανά μας, μια κλασσική κιθάρα, ένα Casio αρμόνιο με τρεισήμισι οκτάβες και αυτοσχέδια drums από κουβάδες και κουτιά! Ακροατές μας, οι οικογένειές μας και οι άμοιροι ένοικοι της πολυκατοικίας.
Τι έγινε στο διάστημα 1992-2013;
Δημήτρης Θεοδώρου: Τα πάντα! Πρόβες, νέα μέλη, demo, νέα μέλη, διάλυση, νέα μέλη, νέες πρόβες... Μέχρι τη μεγάλη παύση το 1996, όπου υπήρξαν στρατιωτικές και «σπουδαστικές» υποχρεώσεις. Στα τέλη του 1999 κάναμε ένα project, παρέα με τον Κώστα, το Νίκο, τον Αποστόλη Κοσκινά και το Γιώργο Παπαντώνη… Ήταν το κομμάτι “Time Stands Still” αυτό που μας έκανε να ξαναμπούμε στο “τρυπάκι” των Ivories! Αρχίσαμε να συνθέτουμε κομμάτια και να ηχογραφούμε demo και οδηγούς. Μέχρι το 2003 είχε μπει το νερό στο αυλάκι και με την προσθήκη του Δημήτρη Κουρμούση βάλαμε για τα καλά μπροστά τις μηχανές! Βρήκαμε ένα καλό drummer, το Σπύρο Κυπριώτη, κάναμε πολλά live και ξεκινήσαμε την ηχογράφηση για το πρώτο μας promo album. Ηχογραφήθηκε στο home studio μου το 2006, με μόνη αλλαγή στη σύνθεση το Βασίλη Μάστορη στα drums. Έλαβε πολύ καλές κριτικές και αυτό ήταν και το εφαλτήριο για να αρχίσουμε να ψάχνουμε για εταιρία, προκειμένου να κυκλοφορήσουμε τα κομμάτια μας κάτω από τη σφραγίδα ενός label και σίγουρα με μια επαγγελματική παραγωγή. Και έτσι έγινε! Το 2009, σε ένα live μας, μας προσέγγισε ο ένας από τους ιδιοκτήτες της σημερινής εταιρίας μας και αφού εξέφρασε το ενδιαφέρον του για μας, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε σε βάση management. Την εποχή που τελειώναμε τις ηχογραφήσεις, μας ενημέρωσε για την έναρξη της δισκογραφικής και χωρίς ιδιαίτερη σκέψη υπογράψαμε στους The Leaders. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά…
Δημήτρης Θεοδώρου: Τα πάντα! Πρόβες, νέα μέλη, demo, νέα μέλη, διάλυση, νέα μέλη, νέες πρόβες... Μέχρι τη μεγάλη παύση το 1996, όπου υπήρξαν στρατιωτικές και «σπουδαστικές» υποχρεώσεις. Στα τέλη του 1999 κάναμε ένα project, παρέα με τον Κώστα, το Νίκο, τον Αποστόλη Κοσκινά και το Γιώργο Παπαντώνη… Ήταν το κομμάτι “Time Stands Still” αυτό που μας έκανε να ξαναμπούμε στο “τρυπάκι” των Ivories! Αρχίσαμε να συνθέτουμε κομμάτια και να ηχογραφούμε demo και οδηγούς. Μέχρι το 2003 είχε μπει το νερό στο αυλάκι και με την προσθήκη του Δημήτρη Κουρμούση βάλαμε για τα καλά μπροστά τις μηχανές! Βρήκαμε ένα καλό drummer, το Σπύρο Κυπριώτη, κάναμε πολλά live και ξεκινήσαμε την ηχογράφηση για το πρώτο μας promo album. Ηχογραφήθηκε στο home studio μου το 2006, με μόνη αλλαγή στη σύνθεση το Βασίλη Μάστορη στα drums. Έλαβε πολύ καλές κριτικές και αυτό ήταν και το εφαλτήριο για να αρχίσουμε να ψάχνουμε για εταιρία, προκειμένου να κυκλοφορήσουμε τα κομμάτια μας κάτω από τη σφραγίδα ενός label και σίγουρα με μια επαγγελματική παραγωγή. Και έτσι έγινε! Το 2009, σε ένα live μας, μας προσέγγισε ο ένας από τους ιδιοκτήτες της σημερινής εταιρίας μας και αφού εξέφρασε το ενδιαφέρον του για μας, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε σε βάση management. Την εποχή που τελειώναμε τις ηχογραφήσεις, μας ενημέρωσε για την έναρξη της δισκογραφικής και χωρίς ιδιαίτερη σκέψη υπογράψαμε στους The Leaders. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά…
Τι έγινε και αλλάξατε σε ILLUSORY;
Γιώργος Παπαντώνης: Πικρή ιστορία... Όταν το συγκρότημα πήρε το όνομα “Ivory Tower” δεν κατοχυρώθηκε πουθενά. Θες το νέο της ηλικίας τότε, θες ότι δεν γνωρίζαμε... τέλος πάντων. Στην πορεία, οι Γερμανοί Ivory Tower κυκλοφόρησαν δισκογραφικές δουλειές, με αποτέλεσμα την κατοχύρωση του ονόματος. Έτσι αλλάξαμε σε “The Ivory Tower”, το οποίο όμως δεν ήταν ικανοποιητικό για μια εταιρία, για να προωθήσει τη δουλειά μας με ένα όνομα που ήδη υπήρξε ή και υπάρχει ακόμα στη δισκογραφία. Έτσι, μετά από σκέψη και κουβέντα, καταλήξαμε στο ILLUSORY.
Γιώργος Παπαντώνης: Πικρή ιστορία... Όταν το συγκρότημα πήρε το όνομα “Ivory Tower” δεν κατοχυρώθηκε πουθενά. Θες το νέο της ηλικίας τότε, θες ότι δεν γνωρίζαμε... τέλος πάντων. Στην πορεία, οι Γερμανοί Ivory Tower κυκλοφόρησαν δισκογραφικές δουλειές, με αποτέλεσμα την κατοχύρωση του ονόματος. Έτσι αλλάξαμε σε “The Ivory Tower”, το οποίο όμως δεν ήταν ικανοποιητικό για μια εταιρία, για να προωθήσει τη δουλειά μας με ένα όνομα που ήδη υπήρξε ή και υπάρχει ακόμα στη δισκογραφία. Έτσι, μετά από σκέψη και κουβέντα, καταλήξαμε στο ILLUSORY.
Επιλέξατε να δημιουργήσετε ένα άλμπουμ concept… Τολμηρό, δεν νομίζετε;
Δημήτρης Κουρμούσης: Ναι, σίγουρα, η σύνθεση ενός concept άλμπουμ δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν υπάρχει και στάνταρ συνταγή στο πώς θα ντύσεις μία ιστορία με μουσική. Εμείς δουλέψαμε ανάποδα, δηλαδή πρώτα συνθέσαμε τη μουσική και ύστερα τοποθετήσαμε το κάθε κομμάτι στο αντίστοιχο σημείο της ιστορίας. Με αυτό καταφέραμε το κάθε κομμάτι του άλμπουμ να στέκεται ξεχωριστά και να ακούγεται πέρα από τη «συνοχή» των υπολοίπων κομματιών. Δώσαμε δηλαδή και την concept αισθητική και την ελευθερία ακρόασης ενός μη concept άλμπουμ.
Δημήτρης Κουρμούσης: Ναι, σίγουρα, η σύνθεση ενός concept άλμπουμ δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν υπάρχει και στάνταρ συνταγή στο πώς θα ντύσεις μία ιστορία με μουσική. Εμείς δουλέψαμε ανάποδα, δηλαδή πρώτα συνθέσαμε τη μουσική και ύστερα τοποθετήσαμε το κάθε κομμάτι στο αντίστοιχο σημείο της ιστορίας. Με αυτό καταφέραμε το κάθε κομμάτι του άλμπουμ να στέκεται ξεχωριστά και να ακούγεται πέρα από τη «συνοχή» των υπολοίπων κομματιών. Δώσαμε δηλαδή και την concept αισθητική και την ελευθερία ακρόασης ενός μη concept άλμπουμ.
Ποια η μέχρι τώρα ανταπόκριση του κοινού; Τι έχετε αποκομίσει από τις γνώμες - κριτικές που έχετε ακούσει - διαβάσει;
Κώστας Κούλης: Μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί η ανταπόκριση του κόσμου. Πέρα από το Release Party και τη θεαματική προσέλευση, οι πωλήσεις του άλμπουμ έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία μας. Εκτός από τις “ψηφιακές” πωλήσεις, η πρώτη χιλιάδα, σε φυσική μορφή, εξαντλήθηκε σε προ-παραγγελίες, τυπώθηκε δεύτερη και διανέμεται εδώ και δύο μήνες περίπου, ενώ, από τις 21 Αυγούστου, το άλμπουμ κυκλοφορεί στην ιαπωνική αγορά, σε αντίστοιχη έκδοση, με το περίφημο ΟΒΙ. Οι αντιδράσεις του Τύπου είναι κι αυτές ανάλογες. Δεν έχουμε διαβάσει κριτική που να μην θεωρεί το άλμπουμ μας καλό ή πολύ καλό, δεν έχει δημοσιευθεί κριτική που να βαθμολογεί το άλμπουμ μας με κάτω από επτά στα δέκα. Όσοι έχουν ακούσει το δίσκο δηλώνουν ότι πρόκειται για πολύ επαγγελματική δουλειά. Και τα τραγούδια μας αρέσουν, ανεξάρτητα από τα προσωπικά γούστα του κάθε ακροατή ή/και δημοσιογράφου.
Κώστας Κούλης: Μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί η ανταπόκριση του κόσμου. Πέρα από το Release Party και τη θεαματική προσέλευση, οι πωλήσεις του άλμπουμ έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία μας. Εκτός από τις “ψηφιακές” πωλήσεις, η πρώτη χιλιάδα, σε φυσική μορφή, εξαντλήθηκε σε προ-παραγγελίες, τυπώθηκε δεύτερη και διανέμεται εδώ και δύο μήνες περίπου, ενώ, από τις 21 Αυγούστου, το άλμπουμ κυκλοφορεί στην ιαπωνική αγορά, σε αντίστοιχη έκδοση, με το περίφημο ΟΒΙ. Οι αντιδράσεις του Τύπου είναι κι αυτές ανάλογες. Δεν έχουμε διαβάσει κριτική που να μην θεωρεί το άλμπουμ μας καλό ή πολύ καλό, δεν έχει δημοσιευθεί κριτική που να βαθμολογεί το άλμπουμ μας με κάτω από επτά στα δέκα. Όσοι έχουν ακούσει το δίσκο δηλώνουν ότι πρόκειται για πολύ επαγγελματική δουλειά. Και τα τραγούδια μας αρέσουν, ανεξάρτητα από τα προσωπικά γούστα του κάθε ακροατή ή/και δημοσιογράφου.
Ετοιμάζετε κάτι αυτό τον καιρό;
Νικήτας Δάνος: Ήδη βρισκόμαστε στο στούντιο για την εγγραφή των νέων κομματιών που θα συμπεριληφθούν στο επόμενο άλμπουμ της μπάντας. Πιο συγκεκριμένα, είμαστε σε διαδικασία ενορχήστρωσης και ηχογράφησης. Η διαδικασία αυτή κρατάει σε καλλιτεχνική και δημιουργική εγρήγορση τη μπάντα αυτό το διάστημα που διανύουμε. Επιπροσθέτως, έχουν γίνει και κάποιες συζητήσεις για τη δημιουργία ενός Video Clip, το οποίο θα γυριστεί μέσα στον Ιανουάριο και στο προσεχές διάστημα θα έχετε τη δυνατότητα να το παρακολουθήσετε.
Νικήτας Δάνος: Ήδη βρισκόμαστε στο στούντιο για την εγγραφή των νέων κομματιών που θα συμπεριληφθούν στο επόμενο άλμπουμ της μπάντας. Πιο συγκεκριμένα, είμαστε σε διαδικασία ενορχήστρωσης και ηχογράφησης. Η διαδικασία αυτή κρατάει σε καλλιτεχνική και δημιουργική εγρήγορση τη μπάντα αυτό το διάστημα που διανύουμε. Επιπροσθέτως, έχουν γίνει και κάποιες συζητήσεις για τη δημιουργία ενός Video Clip, το οποίο θα γυριστεί μέσα στον Ιανουάριο και στο προσεχές διάστημα θα έχετε τη δυνατότητα να το παρακολουθήσετε.
Από συναυλίες; Θα σας δούμε κάπου;
Νικήτας Δάνος: Δεν έχει προγραμματιστεί κάτι που μπορούμε να ανακοινώσουμε. Σίγουρα θα μας δείτε κάποια στιγμή στη σκηνή. Αυτό είναι κάτι το όποιο συζητιέται με την εταιρία μας η οποία έχει αναλάβει την προώθηση του άλμπουμ. Θα ενημερωθείτε σε κάθε περίπτωση από το site της μπάντας ή της εταιρίας και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Νικήτας Δάνος: Δεν έχει προγραμματιστεί κάτι που μπορούμε να ανακοινώσουμε. Σίγουρα θα μας δείτε κάποια στιγμή στη σκηνή. Αυτό είναι κάτι το όποιο συζητιέται με την εταιρία μας η οποία έχει αναλάβει την προώθηση του άλμπουμ. Θα ενημερωθείτε σε κάθε περίπτωση από το site της μπάντας ή της εταιρίας και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ποιες οι προσδοκίες σας ως ILLUSORY; Σε τι στοχεύετε;
Γιώργος Παπαντώνης: Ο βασικός στόχος της μπάντας είναι η δημιουργία. Όπως είπε ο Νικήτας, ήδη έχουμε ξεκινήσει τις ηχογραφήσεις των καινούριων μας κομματιών - των "παιδιών μας" όπως θέλω να τα λέω - και προχωράμε με σταθερά βήματα. Σίγουρα τα live είναι άλλο ένα "θέλω" της μπάντας. Όλοι μας γουστάρουμε σαν τρελοί να ανεβούμε στη σκηνή και να παρουσιάσουμε στον κόσμο αυτό που ακούει στο άλμπουμ.
Γιώργος Παπαντώνης: Ο βασικός στόχος της μπάντας είναι η δημιουργία. Όπως είπε ο Νικήτας, ήδη έχουμε ξεκινήσει τις ηχογραφήσεις των καινούριων μας κομματιών - των "παιδιών μας" όπως θέλω να τα λέω - και προχωράμε με σταθερά βήματα. Σίγουρα τα live είναι άλλο ένα "θέλω" της μπάντας. Όλοι μας γουστάρουμε σαν τρελοί να ανεβούμε στη σκηνή και να παρουσιάσουμε στον κόσμο αυτό που ακούει στο άλμπουμ.
Βλέποντας τη μουσική βιομηχανία και το πόσο σκληρή δουλειά χρειάζεται για να τα καταφέρεις, τι είσαστε διατιθέμενοι να κάνετε;
Κώστας Κούλης: Να ξεκινήσουμε με τα κλισέ; Η μουσική βιομηχανία είναι πλέον από τις χειρότερες μορφές εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Επίσης, η μουσική είναι ένα κατεξοχήν ακριβό χόμπι. Εμείς λοιπόν, από την πλευρά μας, έχουμε δαπανήσει σε αυτό το συγκρότημα πολλά χρήματα, πολλές ώρες δουλειάς και πολύ μόχθο και ιδρώτα. Και είμαστε πρόθυμοι να δαπανήσουμε ακόμα περισσότερο από όλα αυτά. Πολύ περισσότερο. Προωθούμε το άλμπουμ και τη μπάντα μας με όλους τους δυνατούς τρόπους και είμαστε έτοιμοι για live, οποτεδήποτε μας ζητηθεί. Οι ILLUSORY κάνουν πρόβες και ηχογραφούν σταθερά. Είμαστε σταθερά έτοιμοι.
Κώστας Κούλης: Να ξεκινήσουμε με τα κλισέ; Η μουσική βιομηχανία είναι πλέον από τις χειρότερες μορφές εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Επίσης, η μουσική είναι ένα κατεξοχήν ακριβό χόμπι. Εμείς λοιπόν, από την πλευρά μας, έχουμε δαπανήσει σε αυτό το συγκρότημα πολλά χρήματα, πολλές ώρες δουλειάς και πολύ μόχθο και ιδρώτα. Και είμαστε πρόθυμοι να δαπανήσουμε ακόμα περισσότερο από όλα αυτά. Πολύ περισσότερο. Προωθούμε το άλμπουμ και τη μπάντα μας με όλους τους δυνατούς τρόπους και είμαστε έτοιμοι για live, οποτεδήποτε μας ζητηθεί. Οι ILLUSORY κάνουν πρόβες και ηχογραφούν σταθερά. Είμαστε σταθερά έτοιμοι.
Πόσο αποφασισμένοι και δεμένοι είστε με την μουσική;
Δημήτρης Κουρμούσης: Η μουσική για εμάς δεν είναι επιχείρηση και ό,τι συνεπάγεται αυτό, είναι καθαρά ανάγκη έκφρασης και δημιουργίας. Είναι η χαρά της συνεύρεσης για πρόβα, ο ενθουσιασμός της ζωντανής εμφάνισης και η ικανοποίηση της αποδοχής. Το δέσιμό μας λοιπόν με τη μουσική είναι άμεσο και πηγαίο, διότι καλύπτει μεγάλο μέρος της προσωπικότητας και της καθημερινότητάς μας. Ως αποτέλεσμα αυτού, είναι η μπάντα να μετράει πολλά χρόνια ζωής, είναι η δημιουργία του συγκεκριμένου album, αλλά και η δίψα που έχουμε για τη συνέχεια!
Δημήτρης Κουρμούσης: Η μουσική για εμάς δεν είναι επιχείρηση και ό,τι συνεπάγεται αυτό, είναι καθαρά ανάγκη έκφρασης και δημιουργίας. Είναι η χαρά της συνεύρεσης για πρόβα, ο ενθουσιασμός της ζωντανής εμφάνισης και η ικανοποίηση της αποδοχής. Το δέσιμό μας λοιπόν με τη μουσική είναι άμεσο και πηγαίο, διότι καλύπτει μεγάλο μέρος της προσωπικότητας και της καθημερινότητάς μας. Ως αποτέλεσμα αυτού, είναι η μπάντα να μετράει πολλά χρόνια ζωής, είναι η δημιουργία του συγκεκριμένου album, αλλά και η δίψα που έχουμε για τη συνέχεια!
Μαίρη Ζαρακοβίτη
Για περισσότερες πληροφορίες:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου